Το τελευταίο διάστημα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν παρουσιάσει στασιμότητα, παρά την αρχική αύξηση που παρατηρήθηκε και τις επιδοτήσεις από ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πολλές κυβερνήσεις έχουν μειώσει τα κίνητρα για την αγορά αυτών των οχημάτων, ενώ οι καταναλωτές τα θεωρούν πλέον υψηλού κόστους.
Η αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στο 24% μέχρι το 2025 είναι στόχος που αναμένεται να πετύχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σε σύγκριση με το 14% του πρώτου εξαμήνου του 2024. Τα υβριδικά μοντέλα θα μπορούσαν να συμβάλλουν κατά 20% στη μείωση των εκπομπών CO2, σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ.
Οι πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που αναμένονται το 2025 προκαλούν ανησυχίες στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που ζητούν περισσότερη ευελιξία στον κανονισμό για να μπορέσουν να επιτύχουν τους στόχους τους. Παρά τις προειδοποιήσεις για τα βαριά πρόστιμα που θα αντιμετωπίσουν εάν δεν συμμορφωθούν, έχουν καταφέρει να μειώσουν τους ρύπους μέσα από σημαντικές επενδύσεις στην έρευνα.
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος τονίζει ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να ηγηθούν στη μαζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και καλούν να μην αποδυναμωθούν οι στόχοι για την περίοδο 2025-2035.
Παρά τις προκλήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, καθώς αυτή φαίνεται ότι θα έχει πρωταρχικό ρόλο στο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, ώστε να επιτευχθεί η επιτυχία, απαραίτητη είναι η υποστήριξη από τις πολιτικές των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, συμπεριλαμβανομένων προγραμμάτων επιδοτήσεων.
Πηγή: news.gr