Κενά εκπαιδευτικών και προβλήματα υποδομών στη σχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα

Κενά εκπαιδευτικών και προβλήματα υποδομών στη σχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα

Παρά τα πολλαπλά διακυβεύματα, η κατάσταση παραμένει κρίσιμη όσον αφορά τα κενά εκπαιδευτικού προσωπικού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σύμφωνα με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), ο αριθμός των κενών υπολογίζεται σε περίπου 18.000, εκ των οποίων 10.000 αφορούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δηλαδή τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία.

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Σπύρος Μαρίνης, ανέφερε συγκεκριμένα κενά ανά περιοχή, όπως 700 στη Γ’ Αθήνας, 224 στην Αχαΐα, 169 στην Κορινθία και 152 στην Εύβοια. Επιπλέον, τόνισε ότι τα κενά αφορούν όλες τις ειδικότητες και την παράλληλη στήριξη. Ανησυχητική είναι η πληροφορία ότι περίπου το 50% των ολοήμερων σχολείων δεν λειτουργούν.

Τα προβλήματα στην εκπαίδευση είναι εκρηκτικά και, όπως υπογράμμισε ο κ. Μαρίνης, οι συγχωνεύσεις τμημάτων πανελλαδικά, με περισσότερα από 1.000 τμήματα κλειστά, προκαλούν αναστάτωση, καθώς πολλές φορές συνεπάγονται και αλλαγές σχολείου για τους μαθητές. Επιπλέον, αναφέρθηκε στην αύξηση των ακατάλληλων χώρων διδασκαλίας, όπως κοντέινερ, που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία.

Ο πρόεδρος της ΔΟΕ εξέφρασε τις επιφυλάξεις του σχετικά με τα 250 εκατομμύρια ευρώ που έχουν εξαγγελθεί για τη βελτίωση των σχολικών υποδομών, θεωρώντας ότι δεν θα είναι ουσιαστική λύση. Όλα αυτά τα θέματα, καθώς και οι διεκδικήσεις του κλάδου, θα συζητηθούν σε συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με το υπουργείο Παιδείας στις 18 Σεπτεμβρίου 2024.

«Ακούμε μεγάλα λόγια που προσπαθούν να κρύψουν τα πολύ μεγάλα προβλήματα που συσσωρεύονται στην εκπαίδευση», επεσήμανε ο κ. Μαρίνης.

Πηγή: news.gr