Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής για Βιώσιμη Κινητικότητα και Αναβάθμιση Διαβίωσης

Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής για Βιώσιμη Κινητικότητα και Αναβάθμιση Διαβίωσης



Το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής (ΣΣΜΑ) αναπτύσσεται από τον ΟΑΣΑ με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, προάγοντας τις βιώσιμες και «πράσινες» μεταφορές. Το σχέδιο έχει διάρκεια είκοσι ετών και εστιάζει στη διαλειτουργικότητα των μέσων και την αποδοτικότητα του αστικού συγκοινωνιακού συστήματος.

Σήμερα πραγματοποιήθηκε ημερίδα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Μαζί σχεδιάζουμε τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αττικής». Στη συνάντηση συμμετείχαν όλοι οι δήμοι της Αττικής και συναρμόδιοι φορείς για να συμβάλουν ενεργά στη διαμόρφωση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε τη σημασία της στρατηγικής οργάνωσης των αστικών μετακινήσεων, που συμβαδίζει με τους ευρωπαϊκούς στόχους για το κλίμα και την ανταγωνιστικότητα.

Βασικοί άξονες του ΣΣΜΑ περιλαμβάνουν τη βιώσιμη κινητικότητα, την προσβασιμότητα, τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών και την προστασία του περιβάλλοντος. Ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου επεσήμανε ότι είναι σημαντικό να δημιουργηθεί ένα σύστημα μεταφορών ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον, ικανό να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες των πολιτών της Αττικής.

Ο ΟΑΣΑ πραγματοποιεί εκτενή έρευνα σε όλους τους δήμους της περιοχής, συλλέγοντας δεδομένα από νοικοκυριά, μετακινούμενους και δημόσιες συγκοινωνίες. Στον χαιρετισμό της, η γενική γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, τόνισε τη σημασία της συμμετοχής των δήμων στην εκπόνηση του ΣΣΜΑ, καθώς η ενημέρωση των απαιτήσεων μετακίνησης είναι καθοριστικής σημασίας για τη διαμόρφωση ενός συνεκτικού σχεδίου.

Προβλέπεται η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων και η κυκλοφορία 250 νέων, σύγχρονων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορείων, που θα φτάσουν τα 950 μέχρι το καλοκαίρι του 2025. Επίσης, προγραμματίζονται νέες υπηρεσίες, επεκτάσεις του δικτύου του Μετρό και αναβάθμιση των συρμών.

Ο Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, διευθύνων σύμβουλος του Growthfund, υπογράμμισε τη σημασία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ως το κυρίαρχο μέσο μετακίνησης για μια βιώσιμη πόλη. Ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, αναφέρθηκε στους στόχους του ΣΣΜΑ, επισημαίνοντας την ανάγκη για ένα νέο συγκοινωνιακό χάρτη και την έμφαση που δίνεται στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Η ανάγκη για ένα σωστό και ολοκληρωμένο σχέδιο που θα προάγει τη βιώσιμη αστική κινητικότητα είναι επιτακτική. Όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν ότι η επιτυχία του ΣΣΜΑ εξαρτάται από την ενεργή συμμετοχή όλων των φορέων και την εφαρμογή στρατηγικών που να προσαρμόζονται στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.

Πηγή: news.gr