Το υπουργείο Υγείας του Ισραήλ δήλωσε την Κυριακή ότι εξετάζει έναν μικρό αριθμό περιπτώσεων καρδιακής φλεγμονής σε άτομα που είχαν λάβει το εμβόλιο COVID-19 της Pfizer, αν και δεν έχει ακόμη καταλήξει σε συμπεράσματα.

Η Pfizer είπε ότι δεν έχει παρατηρήσει υψηλότερο ποσοστό των περιστατικών από το αναμενόμενο στον γενικό πληθυσμό, ωστόσο η ανακοίνωση των ισραηλινών αρχών είναι αρκετή για να δημιουργήσει νέο πονοκέφαλο σε πολιτικούς και επιστήμονες, καθώς και ανησυχία σε πολίτες.

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, ο συντονιστής για την αντίδραση του Ισραήλ στην πανδημία, Ναχμάν Ας, δήλωσε ότι μια προκαταρκτική μελέτη έδειξε «δεκάδες περιστατικά» μυοκαρδίτιδας που σημειώθηκαν σε περισσότερα από 5 εκατομμύρια εμβολιασμένα άτομα, κυρίως μετά τη δεύτερη δόση.

Σε άτομα κάτω των 30 ετών

Ο Ας είπε ότι δεν είναι σαφές εάν αυτό ήταν ασυνήθιστα υψηλό και αν συνδέεται με το εμβόλιο, με τις περισσότερες από τις περιπτώσεις να αναφέρονται σε άτομα έως 30 ετών.

«Το Υπουργείο Υγείας εξετάζει επί του παρόντος εάν υπάρχει υπερβολική νοσηρότητα (ποσοστό νόσου) και αν μπορεί να αποδοθεί στα εμβόλια» δήλωσε.

Μιλώντας στο ραδιοφωνική εκπομπή, χαρακτήρισε τα περιστατικά ως «ερωτηματικό» και τόνισε ότι το υπουργείο Υγείας δεν έχει ακόμη εξαγάγει συμπεράσματα. Προειδοποίησε ωστόσο πως θα είναι δύσκολο να συνδεθούν άμεσα με το εμβόλιο επειδή η μυοκαρδίτιδα, μια πάθηση που συχνά εξαφανίζεται χωρίς επιπλοκές, μπορεί να προκληθεί από ποικιλία ιών και ένας παρόμοιος αριθμός περιπτώσεων αναφέρθηκε τα προηγούμενα χρόνια.

Η αντίδραση της Pfizer

Η Pfizer, η οποία ρωτήθηκε από το Reuters σχετικά με την επανεξέταση, δήλωσε ότι βρίσκεται σε τακτική επαφή με το υπουργείο Υγείας του Ισραήλ για να επανεξετάσει τα δεδομένα σχετικά με το εμβόλιο.

Η εταιρεία είπε ότι «γνωρίζει τις ισραηλινές παρατηρήσεις μυοκαρδίτιδας που εμφανίστηκαν κυρίως σε έναν πληθυσμό νεαρών ανδρών που έλαβαν το εμβόλιο Pfizer-BioNTech COVID-19».

«Οι ανεπιθύμητες ενέργειες ελέγχονται τακτικά και διεξοδικά και δεν έχουμε παρατηρήσει υψηλότερο ποσοστό μυοκαρδίτιδας από αυτό που θα αναμενόταν στον γενικό πληθυσμό. Δεν έχει αποδειχθεί αιτιώδης σύνδεσμος με το εμβόλιο» δήλωσε η εταιρεία.

«Δεν υπάρχουν στοιχεία προς το παρόν για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η μυοκαρδίτιδα είναι ένας κίνδυνος που σχετίζεται με τη χρήση του εμβολίου Pfizer / BNT COVID-19».

Ο Ναντάβ Νταβίντοβιτς, διευθυντής του ινστιτούτου δημόσιας υγείας του πανεπιστημίου Μπεν Γκουριόν, δήλωσε ότι ακόμη και εάν υπάρξει σύνδεση με τη μυοκαρδίτιδα και το εμβόλιο, δεν φαίνεται οι παρενέργειες να είναι τόσο σοβαρές ώστε να σταματήσει η χορήγησή του.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tovima.gr