Οι σημερινές εικόνες συνωστισμού στην αποβάθρα του μετρό στο Σύνταγμα, προκάλεσαν την αγανάκτηση του επιβατικού κοινού και κατέκλεισαν τα socialmedia. Το τελευταίο διάστημα τα ΜΜΜ βρίσκονται στο μικροσκόπιο των ειδικών λόγω της αύξησης των κρουσμάτων που έβαλε σε «πορτοκαλί» συναγερμό την Αττική, χαρακτηρίζοντάς τα μάλιστα εστίες υπερμετάδοσης. Η βλάβη σε έναν από τους συρμούς της Γραμμής 3 του μετρό έφερε καθυστερήσεις στα δρομολόγια τις πρωινές ώρες αιχμής και συνωστισμό στις αποβάθρες, ενώ οι συχνοί βανδαλισμοί σε συρμούς του ηλεκτρικού το τελευταίο διάστημα έχουν φέρει μεγάλες καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με την ενημέρωση κύκλων της ΣΤΑΣΥ για τις σημερινές -απαράδεκτες για τη συγκυρία της πανδημίας- εικόνες, το πρόβλημα ειδικά στο Σύνταγμα δημιουργήθηκε γιατί λίγο μετά τις 7.30 έφτασαν ταυτόχρονα στη Γραμμή 2 δύο συρμοί, ένας σε κάθε κατεύθυνση, και η πλειοψηφία των επιβατών που αποβιβάστηκαν κατευθύνθηκαν για μετεπιβίβαση στη Γραμμή 3 με κατεύθυνση προς Αεροδρόμιο, με αποτέλεσμα την αναπόφευκτη δημιουργία συνωστισμού στην αποβάθρα.

«Οργανωμένο σχέδιο συχνότατων επιθέσεων σε συρμούς του ηλεκτρικού»

Επίσης, μετά από τις καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα, κυρίως κατά τις πρωινές ώρες, στο δίκτυο της Γραμμής 1 (δηλαδή του πρώην ΗΣΑΠ), η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εξέδωσε σχετική ανακοίνωση, αισθανόμενη, όπως επισημαίνεται, την υποχρέωση να ενημερώσει το επιβατικό κοινό και τους πολίτες της Αττικής. Αποδίδει τις καθυστερήσεις σε μια σειρά βανδαλισμών σε συρμούς του ηλεκτρικού, χαρακτηρίζοντάς τους μάλιστα «οργανωμένο σχέδιο».

«Η ΣΤΑΣΥ Α.Ε., με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων της, ανταποκρινόμενη στην γενικότερη προσπάθεια για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19 ενίσχυσε από τις 7 Σεπτεμβρίου τη συχνότητα των δρομολογίων και της Γραμμής 1, επιτυγχάνοντας σε αυτή χρονοαποστάσεις 6 λεπτών τις ώρες αιχμής. Ταυτόχρονα, ουδέποτε απέκρυψε τα εγγενή προβλήματα που υπάρχουν από την παλαιότητα και την έλλειψη συρμών τα οποία δεν επιτρέπουν την επίτευξη μικρότερων χρονοαποστάσεων ανάλογων με αυτές των γραμμών 2 και 3» αναγράφεται στην ανακοίνωση.

Μάλιστα, προωθείται με επείγουσες διαδικασίες ο διαγωνισμός για την ανακατασκευή και την αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1, 8ης γενιάς, ηλικίας άνω των 35 ετών. Ενώ όπως έχει ανακοινώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, θα ακολουθήσει και η αγορά 7 νέων συρμών για την ενίσχυση των Γραμμών 2 και 3.

«Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα προφανώς οργανωμένο σχέδιο συχνότατων επιθέσεων – βανδαλισμών (σπάσιμο τζαμιών σε πόρτες και παράθυρα συρμών) συνήθως κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν οι συρμοί βρίσκονται παρκαρισμένοι σε διάφορους σταθμούς ή επίσταθμους του δικτύου της γραμμής 1, προκειμένου κάθε πρωί να ξεκινήσουν την εκτέλεση του συγκοινωνιακού τους έργου.

Οι ζημιές αυτές, πέρα από την οικονομική επιβάρυνση που δημιουργούν στην

εταιρεία, προκαλούν σοβαρά προβλήματα και στην εύρυθμη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου. Οι συρμοί που δέχονται τις επιθέσεις πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία για να επισκευαστούν, με αποτέλεσμα ως ότου καταστεί δυνατή η αντικατάστασή τους από διαθέσιμους εφεδρικούς να προκαλούνται δυσλειτουργίες στην εκτέλεση των δρομολογίων με αναπόφευκτη αύξηση των χρονοαποστάσεων και κατ΄ επέκταση την πρόκληση συνωστισμού τόσο στις αποβάθρες όσο και στο εσωτερικό των συρμών» σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ.

Όπως ενημερώνει η διοίκηση, για το πρόβλημα έχουν ενημερωθεί και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Ελληνική Αστυνομία, ζητώντας ταυτόχρονα από την τελευταία να λάβει όποια επιπλέον μέτρα απαιτούνται για την αποτελεσματική φύλαξη των εγκαταστάσεων, αλλά και να προχωρήσει στον εντοπισμό και τη σύλληψη των ατόμων-ομάδων που προκαλούν τις ζημιές και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των πολιτών με την πρόκληση συνθηκών συνωστισμού στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.

Πηγή: tovima.gr