Μια εκπαιδευτική χρονιά χαμένη; Με την τηλεκπαίδευση να «σέρνεται» την περασμένη εβδομάδα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το Διαδίκτυο γέμισε από σατιρικά τραγουδάκια, σκίτσα και βίντεο και από τις φάρσες που γίνονται μέσα στις «ηλεκτρονικές» τάξεις από αγνώστους που είχαν την ευκολία να διακόψουν το μάθημα, καθώς η είσοδος των μαθητών στο σύστημα δεν πιστοποιούνταν.

Η ευχάριστη είδηση είναι ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας την περασμένη εβδομάδα «δούλεψε» (αφού προηγήθηκαν κάποιες ημέρες «ατυχημάτων» και πεσμένων δικτύων).

Ωστόσο, τα προβλήματα αποκτούν άλλες διαστάσεις για τις περιπτώσεις των τελειοφοίτων του Λυκείου που δίνουν το καλοκαίρι πανελλαδικές εξετάσεις.

Τι ισχύει για τους υποψηφίους

Σε αυτό το φόντο και με την πανδημία να καλπάζει, «Το Βήμα» αναζήτησε πρακτικές συμβουλές «επιβίωσης» για τους μαθητές που συνδέονται καθημερινά (με προβλήματα ή όχι) με «τηλετάξεις» των σχολείων της χώρας. «Η εφετινή χρονιά έχει μια μοναδική ιδιαιτερότητα» λέει στο «Βήμα» ο σύμβουλος σταδιοδρομίας κ. Χρήστος Ταουσάνης. «Ξεκίνησε για όλους τους μαθητές με την παράμετρο COVID-19 και από ό,τι φαίνεται αυτή η παράμετρος θα την επηρεάζει μέχρι και τη λήξη της».

Τι ισχύει ωστόσο στους εφετινούς υποψηφίους από όλα τα προαναφερθέντα, και ειδικά σε όσους με αξιώσεις διεκδικούν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Ο κ. Ταουσάνης εξηγεί:

«Ισχύει ό,τι θα ίσχυε και σε έναν καλό αθλητή: τον προετοιμάζεις για να συμμετάσχει σε μια απαιτητική σεζόν και στην αρχή της χρονιάς τραυματίζεται, περνάει με αποθεραπείες όλη τη χρονιά και απλώς του ζητάς να έχει άριστη απόδοση στον τελικό αγώνα. Οσο καλή και αν ήταν η αποθεραπεία, φαντάζει δύσκολο να πετύχει την απόδοση που θα είχε υπό κανονικές συνθήκες. Το ίδιο ισχύει και για τους υποψηφίους των Πανελληνίων. Οσες προσπάθειες και αν καταβάλλουν φιλότιμα οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο, δύσκολα μπορεί να επικαλεστεί κάποιος ότι το τρίπτυχο θετική ψυχολογία – ικανοποιητικές συνθήκες μάθησης – αποτελεσματική διαχείριση χρόνου ισχύει για τους φετινούς υποψηφίους».

Ιδιαίτερη έμφαση στην Α’ Λυκείου

Ο κ. Ταουσάνης μιλάει και για την ξεχωριστή περίπτωση των μαθητών της Α’ Λυκείου: «Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στους μαθητές της Α’ Λυκείου. Οι μαθητές αυτοί προέρχονται από μια πρωτόγνωρη Γ’ Γυμνασίου, για να κάνουν μια σχολική μετάβαση σε μια Α’ Λυκείου, όπου πρακτικά θα έπρεπε να μπουν στον επόμενο σχολικό τους κύκλο, να θέσουν περαιτέρω γνωσιακές βάσεις και μέσα σε μια σχολική ρουτίνα να μπουν στην κανονικότητά του Λυκείου.

Μέσα σε όλα αυτά, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι οι εφετινοί μαθητές Λυκείου έχουν να διαχειριστούν και το νέο σύστημα. Ενα νέο σύστημα που περιλαμβάνει την τράπεζα θεμάτων, τις επιμέρους αλλαγές στην εισαγωγή στα ΑΕΙ και μια εξεταστέα ύλη για την οποία αρχίζει να πλανάται ένα ερωτηματικό. Ειδικά στην Α’ Λυκείου, ίσως όλοι μας, εκπαιδευτικοί, γονείς και αρμόδιοι φορείς, θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτοί οι μαθητές χρειάζονται και πρόσθετη καθοδήγηση προκειμένου να ενταχθούν ομαλότερα και στο γενικότερο πλαίσιο της λυκειακής βαθμίδας».

Προτάσεις σε τρεις άξονες

Ετσι ο κ. Ταουσάνης παραθέτει τρεις προτάσεις:

«-Ως γονείς να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός θετικού κλίματος για τους μαθητές και ιδιαίτερα για τους υποψηφίους. Σαφώς και είναι μείζον θέμα η πανδημία, αλλά δεν χρειάζεται να αποτελεί μόνιμο θέμα συζήτησης ή υπερανάλυσης σε καθημερινή βάση με τα παιδιά. Οι έφηβοι συνεχίζουν, πέραν της πανδημίας, να έχουν τις δικές τους αγωνίες, τους δικούς τους προβληματισμούς κ.λπ. Μπορούμε να συζητήσουμε θέματα στα οποία υπάρχουν λύσεις και επιλογές και όχι να τους βομβαρδίζουμε με αρνητικότητα.

– Ας προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε μια εσωτερική “κανονικότητα” που θα βοηθήσει το πρόγραμμα των μαθητών. Επειδή σίγουρα και οι ενήλικοι στην παρούσα φάση λόγω τηλεργασίας και άλλων συνθηκών έχουν διαφοροποιήσει το πρόγραμμά τους, κρίνεται σκόπιμο αυτό το πρόγραμμα να είναι – ωρολόγια τουλάχιστον – όσο το δυνατόν πιο κοντά στην προγενέστερη καθημερινότητά μας.

– Στοχοθεσία: Καταλυτική επίδραση σε όλους μας ασκεί η έλλειψη κινήτρου. Γονείς και εκπαιδευτικοί πρέπει να δώσουμε κάθε δυνατή βοήθεια στους μαθητές, και ειδικά στους υποψηφίους, να ανακαλύψουν τον ακαδημαϊκό-επαγγελματικό τους στόχο, να τον προσδιορίσουν και να τον κυνηγήσουν».

Αναντίστοιχος προς τις ανάγκες ο εξοπλισμός των σχολείων

Διαχειριστές των συστημάτων πληροφορικής των σχολείων της χώρας μιλώντας στο «Βήμα» δήλωναν ότι ο εξοπλισμός των σχολείων είναι τεχνολογικά αναντίστοιχος προς τις ανάγκες που παρουσιάζονται, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο χρειάζεται διαρκείς αναβαθμίσεις για να αντέξει τον φόρτο που δέχεται καθημερινά με τις εκατοντάδες «τηλετάξεις», ενώ αρκετές ώρες μαθημάτων χάθηκαν σε μια χρονιά που είναι ήδη εκπαιδευτικά «θολή».

Δυνατότητα εισαγωγής στην Ιατρική με 15 τρόπους!

Στις δυσκολίες της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης πρέπει να προστεθεί ότι ένα παράλογο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ θα δείξει και το καλοκαίρι του 2021 τα «δόντια» του. Οπως δείχνουν τα στοιχεία μάλιστα, μόνο στην Ιατρική Αθηνών υπάρχουν 15 διαφορετικοί τρόποι εισαγωγής. Οπως αναλύει ο κ. Ταουσάνης:

«Μέσω Πανελληνίων εισάγονται φοιτητές στην Ιατρική του Πανεπιστημίου Αθηνών ως εξής:

  • Τελειόφοιτοι Γενικού Ημερήσιου Λυκείου (με την κατηγορία 90%), απόφοιτοι Γενικού Ημερήσιου Λυκείου προηγούμενων δύο ετών (με την κατηγορία 10%), υποψήφιοι Γενικού Εσπερινού Λυκείου, τελειόφοιτοι Επαγγελματικού Ημερησίου Λυκείου (με την κατηγορία 90%), απόφοιτοι Επαγγελματικού Ημερήσιου Λυκείου προηγούμενων δύο ετών (με την κατηγορία 10%), υποψήφιοι Επαγγελματικού Εσπερινού Λυκείου, υποψήφιοι Αλλοδαποί – Αλλογενείς, αθλητές με προσαύξηση μορίων και υποψήφιοι κυπριακής καταγωγής, Ελληνες του εξωτερικού.
  • Μέσω μετεγγραφής/μετακίνησης: Ενας μαθητής που εντάσσεται είτε στις μοριοδοτούμενες κατηγορίες των μετεγγραφών είτε στις υπόλοιπες μπορούσε, για παράδειγμα, έχοντας συγκεντρώσει 17.400 μόρια να μετεγγραφεί στην Iατρική Αθηνών.
  • Επίσης, ένας μαθητής που είχε συγκεντρώσει 18.250 και είχε περάσει στην Oδοντιατρική του ΑΠΘ, εφόσον εντασσόταν στις σχετικές κατηγορίες και πληρούσε τις βαθμολογικές προϋποθέσεις, να μετακινηθεί στην Ιατρική του ΕΚΠΑ!
  • Ειδικές Κατηγορίες: Μαθητές με σοβαρές παθήσεις, διακριθέντες αθλητές με ελεύθερη εισαγωγή.
  • Κατατακτήριες: Σε ειδικό ποσοστό θέσεων 12% (+3% για αποφοίτους Οδοντιατρικής) επί των εισακτέων, διεξάγονται κατατακτήριες εξετάσεις για αποφοίτους ΑΕΙ, οι οποίοι έχουν επίσης δικαίωμα πρόσβασης στην Ιατρική του ΕΚΠΑ, όπως και σε άλλα τμήματα των ΑΕΙ».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tovima.gr