«Οι καθυστερήσεις στη σύμβαση 717/2014 (σ.σ.: για την τηλεδιοίκηση των συρμών του ΟΣΕ) είχαν ως συνέπεια τη μη λειτουργία των συστημάτων σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης σε ολόκληρο σχεδόν τον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και έτσι φτάσαμε στο τραγικό δυστύχημα στο Αδενδρο, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους. Αν λειτουργούσε το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στην περιοχή, τα τρένα δεν θα κυκλοφορούσαν στα «τυφλά» και σε καμιά περίπτωση δεν θα συνέβαινε το «ανθρώπινο λάθος» του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας. Ακόμη κι αν ο δυστυχής μηχανοδηγός συνέχιζε, παρά τις ενδείξεις των φωτοσημάτων και τις προειδοποιήσεις των παραπάνω συστημάτων, να κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη της επιτρεπομένης, θα επιβαλλόταν ακαριαία πέδη, προκειμένου να μην επέλθει ο εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας».

Αυτά μνημονεύονταν σε επερώτηση βουλευτών που είχε κατατεθεί τον Ιούλιο του 2017 για ένα σιδηροδρομικό ατύχημα που ουσιαστικά αποτελεί «προάγγελο» της τραγωδίας στα Τέμπη. Το δυστύχημα στο Αδενδρο σημειώθηκε τον Μάιο του ίδιου χρόνου, όταν ένα υπεραστικό τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε και προσέκρουσε σε σπίτι της περιοχής. Από το δυστύχημα σκοτώθηκαν τέσσερα άτομα και τραυματίστηκαν δέκα. Σύμφωνα με τα ευρήματα, αιτία του δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα, ενώ το δικαστήριο που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2022 έκρινε αθώο τον μηχανοδηγό λόγω αμφιβολιών για τις πράξεις της ανθρωποκτονίας και τέλεσης σωματικών βλαβών.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Πηγή: tovima.gr