Αρκετά προβλήματα είδαν οι ξενοδόχοι από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής των υγειονομικών πρωτοκόλλων στα καταλύματα. Τα ζητήματα αυτά καταγράφονται σε επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων στο υπουργείο Τουρισμού.

Καταρχάς, οι ξενοδόχοι διαμαρτύρονται για το υπέρμετρο κόστος της συνεργασίας με ιδιώτες ιατρούς. Όπως σχολιάζουν, είναι άλλο ζήτημα να τηρούνται προληπτικά μέτρα στα ξενοδοχεία για τον κοροναϊό και άλλο να φροντίζουν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων για ενδεχόμενα κρούσματα. «Τα ξενοδοχεία δεν είναι, ούτε και θα γίνουν νοσοκομεία», δηλώνει χαρακτηριστικά η ΠΟΞ.

Όσον αφορά στις συνεδριακές εκδηλώσεις, οι ξενοδόχοι επισημαίνουν ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί ρητά πως επιτρέπεται κανονικά η πραγματοποίηση συνεδριακών εκδηλώσεων εντός αιθουσών ξενοδοχείων. «Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πώς είναι δυνατόν να επιτρέπεται η πραγματοποίηση γάμων και λοιπών εκδηλώσεων, να λειτουργούν τα κέντρα διασκέδασης και να μην ορίζεται ρητά πως επιτρέπονται οι συνεδριακές εκδηλώσεις που λόγω αντικειμένου, μορφής και πελατών είναι σαφώς πιο ‘’ελεγχόμενες’’».

Αντίστοιχα και για τη λειτουργία εσωτερικών κολυμβητικών δεξαμενών η ΠΟΞ εκτιμά ότι δεν έχει καμία λογική η απαγόρευση της λειτουργίας των εσωτερικών κολυμβητικών δεξαμενών των ξενοδοχείων, όταν οι αντίστοιχες εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές άλλων επιχειρήσεων μπορούν να λειτουργούν κανονικά, όταν οι επιχειρήσεις ιαματικών λουτρών ξεκινούν και αυτές τη λειτουργία τους.

Ολόκληρη η επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων:

«Μετά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής των υγειονομικών πρωτοκόλλων των τουριστικών καταλυμάτων και κατόπιν σχετικών παρατηρήσεων που μας έστειλαν τα Μέλη μας, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τα εξής ζητήματα:

  • Συνεργασία με ιατρό. Δεχόμαστε συνεχώς οχλήσεις από Μέλη μας πως είτε δεν μπορούν να βρουν διαθέσιμο ιατρό ή η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει μεγάλο κόστος. Τα Μέλη μας έχουν ως αντικείμενο δραστηριότητας να παρέχουν στους πελάτες τους υπηρεσίες διαμονής, εστίασης κλπ. Είναι άλλο ζήτημα, λόγω COVID-19, να τηρούν τα Μέλη μας κάποια συγκεκριμένα
    προληπτικά μέτρα, όπως ισχύει και για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις και άλλο να τους επιβάλλουμε βάρη που δεν τους αναλογούν. Δεν είναι έργο του ξενοδόχου και δεν πρέπει να είναι για πλείστους όσους λόγους, ο εντοπισμός, η εξέταση ή η περίθαλψη των ασθενών που πάσχουν από COVID -19. Αυτό είναι έργο των δημόσιων υπηρεσιών υγείας. Από τη στιγμή, λοιπόν, που
    κρίνετε πως απαιτείται, σε περιπτώσεις ξενοδοχείων ορισμένης δυναμικότητας και άνω, συνεργασία με ιδιώτη ιατρό, η επιλογή του ιατρού ή του παρόχου δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας θα πρέπει να γίνεται από σχετική λίστα που θα έχετε καταρτίσει και η σχετική δαπάνη θα πρέπει να βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου σας και όχι το ξενοδοχείο.
  • Συνεδριακές εκδηλώσεις. Πρέπει να διευκρινιστεί ρητά πως επιτρέπεται κανονικά η πραγματοποίηση συνεδριακών εκδηλώσεων εντός αιθουσών ξενοδοχείων. Δεν μπορούμε να  κατανοήσουμε πώς είναι δυνατόν να επιτρέπεται η πραγματοποίηση γάμων και λοιπών εκδηλώσεων, να λειτουργούν τα κέντρα διασκέδασης και να μην ορίζεται ρητά πως επιτρέπονται οι συνεδριακές εκδηλώσεις που λόγω αντικειμένου, μορφής και πελατών είναι σαφώς πιο «ελεγχόμενες».
  • Λειτουργία εσωτερικών κολυμβητικών δεξαμενών. Δεν έχει καμία λογική η απαγόρευση της λειτουργίας των εσωτερικών κολυμβητικών δεξαμενών των ξενοδοχείων, όταν οι αντίστοιχες εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές άλλων επιχειρήσεων μπορούν να λειτουργούν κανονικά, όταν οι επιχειρήσεις ιαματικών λουτρών ξεκινούν και αυτές τη λειτουργία τους.

Όλοι γνωρίζουμε τις προβλέψεις και παρατηρούμε την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων στους άλλους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας – και δεν αναφερόμαστε στα παράνομα καταλύματα και τη βραχυχρόνια μίσθωση γιατί εκεί δεν υπάρχουν κανόνες, ούτε διακρίνουμε πρόθεση να επιβληθούν. Το μόνο σχόλιο που θα περιοριστούμε να κάνουμε είναι πως τα ξενοδοχεία δεν είναι, ούτε και θα γίνουν νοσοκομεία.»

Πηγή: tovima.gr